El centre d’atenció telefònica Espic es va inaugurar ahir amb 28 treballadors i tres clients dels quals dos són nacionals –Caldea i Andorra Telecom– i un internacional –la catalana Indo, relacionada amb el món de l’oftalmologia–. El president de la nova companyia –fruit de l’aliança entre Andorra Telecom i l’empresa especialitzada espanyola MST Holding–, Joan Foix, va afirmar ahir que les expectatives de creixement són molt bones i que «l’objectiu és donar servei a unes 12 empreses i arribar a un centenar de treballadors» en un termini de dos anys.
 

El ministre d’Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, Jordi Alcobé, va destacar la importància de crear llocs de treball i va assegurar que «moltes persones que avui no tenen feina entraran aquí i en tindran». Alcobé va apuntar que «és un negoci innovador» i que la seva creació ha estat possible gràcies a «l’obertura econòmica del país» i perquè la «Llei d’Andorra Telecom ha permès fer partenariats amb altres participants». 
 

El director d’Andorra Telecom, Jordi Nadal, també va fer referència al canvi d’estatuts de la companyia votat al Consell General el novembre del 2014 i que «ha fet possible arribar a aquesta aliança». «El nou marc legal ens ha donat més llibertat per fer coses diferents», va comentar. 
 

Per la seva banda, el president de MST Holding, Pedro Barceló, va explicar que han decidit invertir al Principat, entre altres coses, «perquè la baixa fiscalitat d’Andorra ens permetrà oferir preus competitius». També va destacar que al país visqui gent de diferents nacionalitats perquè «permet disposar de treballadors que parlen diferents llengües a nivell natiu». Aquest valor afegit fa possible, segons Barceló, «poder atendre des d’aquí tot el sud d’Europa», la qual cosa «ens ofereix l’oportunitat de tenir una base de clients de 200 milions de persones». 
 

Amb tot, el president de MST també va donar a conèixer que la inversió de la posada en marxa del projecte ascendeix a mig milió d’euros que les dues companyies que formen Espic han posat a parts iguals. «Aquesta inversió ja està feta i se n’haurà de fer una altra més endavant si es vol ampliar l’espai del que disposem ara», va augurar Barceló. 

També va assistir a l’acte el cap de Govern, Toni Martí que en el seu parlament va emfatitzar que aquest projecte empresarial «és un pas més en el procés de diversificació econòmica». I va matisar la rellevància que té que vagi «acompanyat del sector públic». També va exposar que la creació de noves línies de negoci «és molt important en la conjuntura econòmica del moment». Així mateix, va fer esment també a la «diversificació geogràfica» ja que el Contact Center està situat a la Massana, la qual cosa «demostra que els que deien que no tractaven a totes les parròquies iguals, s’equivocaven». Martí va aprofitar per recordar la voluntat de l’Executiu de fer inversions a totes les parròquies per reequilibrar el Principat. «Tots anem en el mateix vaixell i cal que remem en la mateixa direcció», va subjectar. 
 

A l’acte d’inauguració també hi van assistir els cònsols de la Massana juntament amb consellers tant de la mateixa parròquia com d’altres, consellers generals i la subsíndica, Mònica Bonell.