El contact center Espic ja ha començat a funcionar. Amb 28 treballadors, 15 d’Andorra Telecom i 13 que s’hi han incorporat, dóna serveis d’atenció al client a tres empreses: la mateixa societat pública, Caldea i una empresa forana anomenada Indo, de l’àmbit òptic. Espic neix com un producte de la diversificació d’Andorra Telecom i amb l’aliança d’una empresa estrangera, MST Holding. A la tercera planta de l’edifici d’Els Arcs, MST i Andorra Telecom han invertit mig milió d’euros, a parts iguals entre els dos socis, per iniciar el que vol ser el centre d’atenció al client “més avançat d’Europa”, segons va dir Pedro Barceló, president del grup MST.  L’objectiu marcat per a dos anys és “arribar a un centenar de treballadors i prestar serveis a dotze empreses”, va explicar el director d’Espic, Joan Foix.

Es diu que és un centre avançat perquè ofereix atenció telefònica però també via xat i videoxat, amb fibra òptica i amb capacitat per arribar a tot el món, tot i que el mercat potencial és el sud d’Europa amb una atenció potencial d’entre 200 i 300 milions de persones. Barceló va explicar ahir que veu Andorra com “una borsa d’oportunitats” per tirar endavant un negoci, i per això  va apostar per ser soci amb Andorra Telecom per muntar Espic. La fibra òptica i les noves tecnologies d’Andorra Telecom van ser alguns dels motius, però també “la fiscalitat interessant, que ens permet oferir uns preus molt competitius”, va explicar el president d’MST. Un altre avantatge assenyalat per aquest expert en serveis d’atenció al client és l’idioma. “Andorra té natius portuguesos, francesos, catalans, espanyols…, i això es nota en els serveis”, va dir.

A la tercera planta de l’edifici d’Els Arcs de la Massana se situa el nucli de treball d’Espic, amb telèfon i ordinadors d’última generació per oferir tota mena d’atenció al client. La primera planta espera el centre tecnològic del viver d’empreses com una altra iniciativa d’Andorra Telecom, que també es presentarà en breu. Uns serveis que s’ubiquen en aquest edifici propietat del Comú de la Massana gràcies al conveni de col·laboració signat el maig del 2014 entre la corporació i Andorra Telecom, pel qual la parapública “paga un lloguer simbòlic i la parròquia rep iniciatives empresarials que li aporten valor afegit”, va dir el cònsol major, David Baró.

El lema de la diversificació

Tot i ser-hi present, el cònsol major de la Massana no va intervenir en els discursos de la inauguració l’Espic, celebrada ahir. Uns parlaments que van tenir com a denominador comú el fet de remarcar que el nou contact center és un exemple de la diversificació d’Andorra Telecom, que és possible gràcies a la modificació de la seva llei. Així ho va dir el mateix Jordi Nadal, director general de la societat pública, que va agrair als consellers generals presents en l’acte que votessin a favor de la nova llei, que ha permès els canvis d’estatuts per oferir altres serveis com el d’atenció al client que es va presentar ahir. Nadal va destacar que les empreses andorranes podran beneficiar-se’n, “com també ho faran empreses espanyoles i portugueses de serveis de molta qualitat”.

El cap de Govern, Antoni Martí, va subratllar que és “vital que Andorra Telecom replantegi el seu negoci”. Martí va destacar que sigui la Massana la seu de la iniciativa. “S’equivocaven les veus que deien que el Govern no tracta totes les parròquies igual”, va dir, i tot seguit va aprofitar per repassar aquells projectes pendents per tot el mapa andorrà, com el centre de tecnificació a Sud Radio, la cogeneració a Soldeu de FEDA, els equipaments de l’edifici Glòria de Sant Julià o l’ús que es vol donar a Casa Rossell.

El ministre de Telecomunicacions, Jordi Alcobé, també va remarcar la importància del nou centre com un exemple de l’obertura econòmica. “El capital públic i privat, d’aquí i de fora, participa en un negoci que és innovador”, va dir.